A sada nešto drugačije

A sada nešto drugačije December 5th, 2014  

Poznata fraza iz serije Monti Pajton „A sada nešto drugačije“ pada mi na pamet kada razmišljam o proteklom Marketing Summity i Talk iN Business u organizaciji Alter Media i njenog vlasnika i direktora Rešida Muratovića. On je podmetnuo ledja za nešto što se i sam pitao, evo ako neće niko, ja ću pokrenuti prava pitanja o budućnosti marketinga i poslovanja u BiH. Osjeća se u zraku da dolazi vrijeme promjena, da smo dodirnuli dno i da sada trebamo krenuti prema gore. Čudan je taj svijet marketinga, extrovertni tipovi, pola njih misli da su poslovni čarobnjaci i geniji kao Bil Gejts ili Ričard Brenson. Pomalo umjetnici i pomalo sanjari. Svi su se utrkivali da podignu i ojačaju strane firme, a domaće su propadale (sjetimo se kampanje „miriše bijelo“ za Ditu) izmedju ostalog jer nisu imale dovoljno profita za ulaganje u kampanje. Skoro da i nema proizvodne kompanije koja ulaže u marketing ,samo trgovci, bankari, osiguravajuća društva, medjunarodne korporacije. Ali sazrela je svijest da bez naše industrije i proizvodnje ne možemo izaći iz krize. Može li domaći marketing da pomogne, recimo, AS grupi da nadjača Atlantic Grupu, Bingu da pobjedi Konzum, Energoinvestu da parira Končaru, Bajri da bude bolja od Perutnine itd. Veličina marketing tržišta se smanjila, došlo do konsolidacije igrača i nastala gužva u šesnaestercu.Da li su izvukli neke zaključke sa okruglog stola na Marketing Summitu ?

Ne znam, vrijeme će pokazati.

Pored Summita Alter Media ima i sjajni magazin za FMCF Industriju „IN Store“ koji izlazi u cijelom regionu i postaje vodeći magazin u toj industriji. Znači ipak se može, ako se hoće i ima jasna vizija, ali i bogato znanje, iskustvo, energija i odličan tim. Izvor odličnih informacija za sve kategorije, iskustva poslovnih ljudi, nema politike. Kada nam stanje na berzi budu značajnije od rezultata parova na kladionicama možda ćemo i krenuti naprijed. Treća platforma „Talk In Business“ u okviru BusINess Academije je nešto sasvim drugačije. Jednom mjesečno okupljaju se vodeći ljudi (najčešće manageri prodaje) pojedinih kategorija (duhanska, mlijeko i mlječni proizvodi, slatki program, itd) u formi Okruglog stola da pričaju o problemima svog poslovanja i načinima unapredjenja te oblasti. Ne osjeti se ljuta konkurencija, svi u opuštenoj atmosferi diskutiraju, na kraju zajedno ručaju. Upoznaju se bolje medjusobno, razmjenjuju ideje, jer su svi u istom okruženju i u istim problemima zemlje u tranziciji. Na kraju izvuku se neki zajednički prijedlozi za naredne akcije. Iz ovoga će se nešto poroditi sigurno, nešto sasvim drugačije.